Napelemmel érkezik a Hyundai új e-SUV-ja

Február végén a Hyundai lerántotta a leplet az Iconiq 5-ös elektromos autóról, ami bár első ránézésre inkább egy városi ferdehátúnak tűnik, ennek ellenére egy tisztán elektromos SUV-öt üdvözölhetünk benne.

A dél-koreai gyártó retrós-ultramodern megjelenése mellett csúcstechnológiás megoldásokat kínál. Egyik ilyen, hogy mindössze 18 perc alatt lehet feltölteni az akkumulátor csomagját a 220 kW-os rapid töltési teljesítménynek köszönhetően. A jövendőbeli tulajdonosok kétféle - 58 kWh-os és 72,6 kWh-os - kapacitású akkumulátorokkal rendelhetik meg az Iconiq 5-öst és egy feltöltéssel maximum 500 kilométer tehető meg vele.

A kisebb akksival szerelt változat 167 lóerős villanymotorral és hátsókerékhajtással 8,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, míg a nagyobb kapacitású akkumulátor csomaggal és a 302 lóerős duál villanymotorral mindössze 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. A vezetési élményt ráadásul az összkerékhajtás teszi még teljesebbé.

Az újdonság az első Hyundai, ami már az E-GMP platformra épül, lehetővé téve ezzel egy jóval  tágasabb utastér kialakítását. A 4635 mm hosszú és 1605 mm magas SUV ugyanis a közepes méretű SUV-ok között szállhat versenybe a vásárlók kegyeiért. Talán a Volvo XC60 tekinthető egy kicsit hosszabbnak és magasabbnak, de az Iconiq a maga 3000 milliméteres tengelytávolságával talán csak a BMV 7-es szériától marad el 70 milliméterrel. Ennek köszönhetően nagy, 531 literes csomagtérrel büszkélkedhet, de a hátsó ülések lehajtásával akár 1600 literre is növelhető ez a kapacitás. A még jobb kihasználhatóság érdekében a második sori ülések 135 mm-rel előrébb húzhatók, illetve 60:40 arányban osztva dönthetők.

Az Iconiq 5 teljesen digitális, két darab 12,3 colos színes kijelzőből álló műszerfallal készül, ami az elektromos személyautók terén már nem is számít akkora attrakciónak. Az viszont kifejezetten nem mindennapi megoldásnak tekinthető, hogy az első ülések között megtalálható középső kartámasz akár 140 milliméterrel is hátrébb csúsztatható, még tágasabb lábteret eredményezve ezzel az első sorban.

Érdekesség, hogy az utastérben újrahasznosított és környezetbarát anyagokat is használtak. A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – fenntartható forrásból származó, környezetbarát anyagok borítják, az újrahasznosított PET-palackoktól kezdve a növényi alapú (bio-PET) fonalakig és természetes gyapjúfonalakig. Emellett környezetbarát módon feldolgozott növényi cserzésű bőrt, továbbá növényi alapú festéket is alkalmaztak benne. A környezettudatos gondolkodás jegyében az Iconiq 5 napelemes tetővel is felszerelhető, ami az akkumulátort töltve javítja a hajtáslánc hatásfokát. A napelemes tetővel megelőzhető az akkumulátor lemerülése, illetve növelhető a hatótávolság.

Az újdonság emellett olyan pratikus megoldásokat tartogat, mint a szenzoros ajtókilincsek, a teljesen elektronikusan állítható első és hátsó üléssor, vagy éppen a head-up kijelző. A vezetéstámogató rendszerek listáján pedig olyan fejlesztéseket találunk, mint a ráfutásos baleseteket megelőző rendszer (FCA), az éberségfigyelő, az aktív holttérfigyelő, vagy éppen a biztonságos kiszállást támogató asszisztens.

Az elektromos Iconiq 5 bevezetése után várhatóan még egy elektromos szedánnal (Icnoiq 7) és egy felső-kategóriás szabadidőautóval bővül az Iconiq-család. Az Iconiq 5-ös ára még nem ismert, azt várhatóan ez év végén jelenti be a Hyundai, a modell sorozatgyártása pedig jövőre indulhat el.

Kérj tőlünk árajánlatot!