Teljesen új platformra épülő SUV-on dolgozik a Dacia. Az első látványterveket már közzé is tették. Meglepetésként a Lada is beszáll az együttműködésbe.
Na, de hogy kerül a Renault és a Lada egy platformra? A francia – orosz szövetség egy új SUV, a Bigster kapcsán kapott nagyobb sajtóvisszhangot, amely a Dacia formavilágát hivatott egyesíteni a Lada Niva terepjáróképességeivel. A Bigster koncepciója olyan hatást kelt, mintha a Dustert szögletesítették volna. A hűtőrácson Y-alakú LED-fények azonban teljesen egyedi karakterrel ruházzák fel a SUV-ot, amelynek egyszerű vonalvezetése és robusztus karosszériája előrevetíti egy masszív, akár katonai használatra is alkalmas terepjáró megalkotását. A sötétzöld tónusú fényezés jól passzol az autó felfedező, terepjárós jellegéhez is.
A Bigster teljesen sallangmentes, nincsenek rajta krómdíszek, vagy alumínium utánzatú elemek. A Dacia emellett azt tervezi, hogy csak feldolgozatlan, újrahasznosított műanyagokat fognak felhasználni a külső borításokhoz. Nemcsak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is előremutató lesz a Bigsternek, ugyanis a Renault stratégiájának megfelelően hibrid, vagy tisztán elektromos hajtást fog alkalmazni.
„A Dacia Bigster Concept megtestesíti a márka fejlődését. Nélkülözhetetlenség, egy kis frissességgel és outdoor szellemiséggel megáldva. A Daciánál hisszük azt, hogy egy autó lehet egyszerre vonzó és mégis elérhető, erre pedig ez az autó a bizonyíték” – jegyezte meg a modellel kapcsolatban Alejandro Mesonero-Romanos, a Dacia tervezési igazgatója.
Az új SUV várhatóan a Renault-Nissan-Mitsubishi együttműködés keretében kifejlesztett új CMF-B platformot fogja használni, amely költséghatékony és sokoldalú megoldás lehet a Dacia és Lada számára, mivel a korábban alkalmazott 4 különféle platformról áttérhetnek mindössze egy platform alkalmazására. Emellett a korábban alkalmazott 18 féle karosszéria típus helyett immáron elegendő lesz 11 félét építeni az ügyfelek igényeinek kielégítésére.
„A Dacia marad Dacia; mindig megbízható, hiteles és a legjobb ár-érték arányú ajánlatokat kínálja az okos vásárlók számára. A Dacia-Lada üzleti egység létrehozásával teljes mértékben kihasználjuk a CMF-B moduláris platformot, növeljük hatékonyságunkat és tovább növeljük termékeink versenyképességét, minőségét és vonzerejét. Mindenünk megvan, amire szükségünk van, hogy a márkát egy magasabb szintre emeljük, ehhez az utat pedig a Bigster Concept fogja mutatni” – mondta Denis Le Vot, a Dacia és a Lada márkákért felelős vezető.
A Bigstert elsősorban a C-szegmensű járművek piacára szánják, de az árazás tekintetében továbbra is igyekeznek megmaradni a talaj közelében, azaz, nem fognak a vásárlók a szívükhöz kapni a Bigster árcédulájának láttán. A 4,6 méter hosszú jármű piaci bevezetésével kapcsolatban egyelőre nem árultak el részleteket. Annyi azonban bizonyos, hogy idén érkezik az új Sandero, Logan, valamint a Dacia Spring, ami Európa legolcsóbb, teljesen elektromos városi autója lesz. 2025-ig pedig további 3 új modell érkezése várható, így elképzelhető, hogy a Bigsterről már az évtized közepéig lerántják a leplet.