520 km hatótávot ígér a VW új elektromos SUV-ja

Szeptember végén a Volkswagen bemutatta az ID.4-et, amely egy lényegében az ID.3 formajegyeit magán viselő elektromos SUV. Az újdonság a konszern MEB-platformjára épül és 32 centiméterrel hosszabb az ID.3-nál, de hosszúsága a VW Tiguánt is felülmúlja. Ennek köszönhetően tágas utastérrel és nagy csomagtartóval büszkélkedhet.

Az ID.4 modell 4,58 méter hosszú, 1,85 széles és 1,61 magas ennek köszönhetően nemcsak Európában, hanem Észak-Amerikában is vonzó lehet a tágas autókat kedvelő vásárlók számára. A külső megjelenést illetően csak néhány dologban tér el az ID.3-tól. A tradicionális hűtőrács helyét például egy egyedi díszítőelem vette át, amiről az ID modellcsalád tagjai már távolról is jól beazonosíthatóvá válnak. A magasabb felszereltségű kiviteleknél az IQ. Light LED Matrix fényszórók és a futófényes, szintén LED-es irányjelzők is elérhetők lesznek. Az autó karosszériáját úgy tervezték meg, hogy minél áramvonalasabb legyen, ennek megfelelően a légellenállási együtthatója mindössze 0.28 cw.

A mai trendeknek megfelelően a műszerfal szinte teljesen digitális. A színes kijelzős műszeregység mellett rendelkezésre áll még egy 10 vagy 12 colos méretben elérhető képernyő az infotainment és multimedia rendszer kezelésére. A jövendőbeli vásárlók az ID.4 1st és az ID.1st Max felszereltségi szintek közül választhatnak, négyféle különböző színkombinációban. A hangirányítás és a Discover Pro navigációs rendszer az alapfelszereltség részét képezi, ahogyan a head up display is. A legmagasabb felszereltséget kínáló modelleknél elérhető lesz a We Connect ID nevű applikáció is, amellyel távolról is ellenőrizhető az autó töltöttségi szintje, sőt indulás előtt akár aktiválható a belső fűtés is, így az autóba ülve megfelelő hőmérséklet fogadhatja az utasokat.

Az elektromos működtetésű csomagtérajtó mögött 543 literes raktér áll rendelkezésre, ami a hátsó ülések lehajtásával 1575 literre növelhető. Az ID.4-es lényegében az ID.3-mal azonos technikai paraméterekkel készül. Ennek megfelelően a hátsó tengelynél elhelyezett villanymotor teljesítménye 204 lóerő, ami mellé 310 newtonméteres csúcsnyomaték társul. Ezzel az elektromotorral 8,5 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órás tempóra gyorsulni. Végsebessége 160 km/óra, de 2021-ben érkezik egy erősebb, 306 lóerős változat összkerékhajtással, így az valószínűleg még ennél is jobb értéket fog produkálni a menetteljesítmény terén.

A hátsókerék hajtású VW ID.4 egy töltéssel maximum 520 kilométeres távolságot tud megtenni a WLTP-szabvány szerint. Az 77 kWh nettó összkapacitású akkumulátorcsomag 11 kW-os fali töltővel, illetve 125 kW-os gyorstöltővel is feltölthető. Utóbbi esetén már 40 perc alatt feltölthető a jármű akkumulátora.

A 21 colos kerekeknek, valamint a 21 centiméteres hasmagasságnak köszönhetően a jármű könnyű terepen is jól elboldogul majd.

Kérj tőlünk árajánlatot!